30 koni więcej

Zwiń
X
 
  • Filtr
  • Czas
  • Pokaż
Wyczyść wszystko
new posts
  • p_q
    Classic
    S_OCP Member
    • 2008
    • 5

    30 koni więcej

    ryhO,
  • mrymek
    Classic
    • 2007
    • 21

    #2
    30 koni więcej

    Mam pytanko: Czy zauważalna wyraźnie jest różnica 30 koni przy podobnym momencie w identycznych samochodach?


    Uzupełnie: kolega ma tylko chipa ok 140koni i moment ok 340, jak miałem chipa samochody były porównywale. Obecnie mam duży fmic i turbinę150. Wczoraj próbowaliśmy się od startu zatrzymanego: 1,2,3 idziemy łeb w łeb, 4 zaczynam go wyprzedzać, 5 wyprzedzam go o ok 3długości samochodu i prędkość max i koniec.
    Nie byłem jeszcze na hamowni, ale mam mieć ok 170koni i 340 moment. Stąd moje pytanie, czy powinna być większa różnica.

    Komentarz


    • #3
      odpowiem obrazowo. Jezeli masz stadnine w zagrodzie to czy bedzie tam 2000 czy 1970 koni to nie zauwazysz roznicy. Jesli natomiast masz tylko 100 konikow to jezeli bedzie ich biegac o 30 mniej to bedzie widac ze w tej zagrodze jest ich mniej. Ważna jest tez wielkosc zagrody

      Komentarz


      • #4
        uwazą ze na pewno tak, ja tam mam serię, ale widze jak odchodza koledzy co mają wirusa i o jakieś właśnie 30 koni więcej
        zmienia sie nie tylko liczba koników, ale rózniez moment obrotowy co tez ma znaczenie dość duzę.
        uważam ze jak masz kasę i chęci to rób a nie będziesz żałował.

        Komentarz

        • Masmo
          L&K
          • 2005
          • 1145

          #5
          Re: 30 koni więcej

          Zamieszczone przez mrymek
          .....Czy zauważalna wyraźnie jest różnica 30 koni przy podobnym momencie w identycznych samochodach?
          Zupełnie inny samochód :diabelski_usmiech .
          Była: O1 + B6, Turbo ARL, SMIC by Ali soft virus by Zoltar. Jest www.terracan.pl i Croma JTD

          Komentarz

          • markowski
            Ambiente
            • 2006
            • 224

            #6
            mi po chipie b. podoba sie to ze mozna go krecic na wyzsze obroty i tak nie puchnie. Przed chipem przy 3.5 tys obr. czulo sie ze auto slabnie, teraz mozna go bez problemu ciagnac do 4 tysiecy i auto jedzie zdecydowanie bardziej dynamicznie. Z dolu nie zauwazylem tak duzej roznicy.
            pozdrawiam
            Markowski
            OI AXR 06 185@377

            Komentarz


            • #7
              chyba jednak puchnie bardziej, a po po prostu zanim spuchnie to ciagnie dluzej

              Komentarz

              • huwe
                Elegance
                S_OCP Member
                • 2005
                • 976

                #8
                oj jest i to straszna. ja mam 90 km ALH, i miałem raz przyjemność dosiąść AHF. czuć było pod butem jak nic.
                Zenuś pa pa teraz gra nam rcd310- i bardzo fajnie gra. masz problem z LPG - walnij na PW - postaram się pomóc

                Komentarz

                • herman
                  Rider
                  • 2005
                  • 456

                  #9
                  Zamieszczone przez markowski
                  mi po chipie b. podoba sie to ze mozna go krecic na wyzsze obroty i tak nie puchnie. Przed chipem przy 3.5 tys obr. czulo sie ze auto slabnie, teraz mozna go bez problemu ciagnac do 4 tysiecy i auto jedzie zdecydowanie bardziej dynamicznie. Z dolu nie zauwazylem tak duzej roznicy.
                  Pewnie z dolu nie zauwazyles, bo masz moment przesuniety w wyzsze partie obrotów..U mnie przed chipem max byl w 1800,a teraz jest 2500 dlatego efekt przyspieszania z dolu jest mniej odczuwalny..Zamiast walniecia, masz równiejsze rozwijanie go w dluzszym przedziale obrotów
                  --------------

                  Komentarz

                  • Garret
                    L&K
                    S_OCP Member
                    • 2006
                    • 1196
                    • Octavia II combi (1Z5)
                    • CDAA 1.8 TSI 160 KM

                    #10
                    Re: 30 koni więcej

                    Zamieszczone przez mrymek
                    Mam pytanko: Czy zauważalna wyraźnie jest różnica 30 koni przy podobnym momencie w identycznych samochodach?
                    Hmm.. jeśli dobrze rozumiem... max moment jest taki sam?
                    Większa moc w takim razie brałaby sie tylko z wyższych wartości momentu dostępnego przy wyższych obrotach.
                    Efekt - auto dłużej "ciągnie" Jeśli różnica wynosi aż 30KM przy aucie klasy Octy to będzie to bardzo odczuwalne. Aczkolwiek myślę, że większość modyfikacji skutkujących tak dużym przyrostem mocy skutkuje również podniesiem wartości momentu max. no chyba, że mowa o modyfikacji wolnossaka benzynowego- poprzez np. wymianę wałka na sportowy :roll:
                    Garret

                    -----------
                    Była OI 1.9TDI AXR 144KM/306,9Nm by Ali... jest 1.8 TSI Scout, 217KM/348Nm by Ali :-)

                    Komentarz

                    • mrymek
                      Classic
                      • 2007
                      • 21

                      #11
                      Uzupełnie: kolega ma tylko chipa ok 140koni i moment ok 340, jak miałem chipa samochody były porównywale. Obecnie mam duży fmic i turbinę150. Wczoraj próbowaliśmy się od startu zatrzymanego: 1,2,3 idziemy łeb w łeb, 4 zaczynam go wyprzedzać, 5 wyprzedzam go o ok 3długości samochodu i prędkość max i koniec.
                      Nie byłem jeszcze na hamowni, ale mam mieć ok 170koni i 340 moment. Stąd moje pytanie, czy powinna być większa różnica.

                      Komentarz

                      • Masmo
                        L&K
                        • 2005
                        • 1145

                        #12
                        Zamieszczone przez mrymek
                        Uzupełnie: kolega ma tylko chipa ok 140koni i moment ok 340, jak miałem chipa samochody były porównywale. Obecnie mam duży fmic i turbinę150. Wczoraj próbowaliśmy się od startu zatrzymanego: 1,2,3 idziemy łeb w łeb, 4 zaczynam go wyprzedzać, 5 wyprzedzam go o ok 3długości samochodu i prędkość max i koniec.
                        Nie byłem jeszcze na hamowni, ale mam mieć ok 170koni i 340 moment. Stąd moje pytanie, czy powinna być większa różnica.
                        Uzupełnij profil, bo nie wiadomo jaki masz silnik.
                        Ale jeśli masz VP to raczej watpię że masz 170 KM bez zmiany pompy i wtrysków. To co opisałeś też nie wskazuje na powalające osiągi.
                        Była: O1 + B6, Turbo ARL, SMIC by Ali soft virus by Zoltar. Jest www.terracan.pl i Croma JTD

                        Komentarz

                        • koja86
                          RS
                          S_OCP Member
                          • 2007
                          • 3178

                          #13
                          mrymek, różnica jest to duża bo zwiększa się dość znacznie moment obrotowy a koniki równiez swoje robią
                          Takie zwykłe Ambiente

                          Komentarz

                          • rob555
                            Rider
                            • 2006
                            • 748

                            #14
                            Zamieszczone przez mrymek
                            Uzupełnie: kolega ma tylko chipa ok 140koni i moment ok 340, jak miałem chipa samochody były porównywale. Obecnie mam duży fmic i turbinę150. Wczoraj próbowaliśmy się od startu zatrzymanego: 1,2,3 idziemy łeb w łeb, 4 zaczynam go wyprzedzać, 5 wyprzedzam go o ok 3długości samochodu i prędkość max i koniec.
                            Nie byłem jeszcze na hamowni, ale mam mieć ok 170koni i 340 moment. Stąd moje pytanie, czy powinna być większa różnica.
                            EEEe pompowtrysk 170KM no OK ale 340Nm to malo. Generalnie wychodzi pod 380-400Nm przy tej ilosci KM.Kto softa pod wieksze turbo zrobil?
                            pozdrawiam

                            Diagnostyka i tuning
                            hybrydowe wtryski i turbiny
                            programy na ulice jak i do sportu

                            Serwis mechaniczny aut koncernu VAG
                            www.tune-up.pl

                            HAMOWNIA PODWOZIOWA - POMIARY MOCY GDANSK

                            Komentarz

                            • Kshem
                              Classic
                              • 2006
                              • 39

                              #15
                              dokładnie ...coś mały ten moment
                              Była Octavia I ( zaje**li w Harrachovie)
                              Jest Octavia II DSG

                              Komentarz

                              • brutus
                                Rider
                                • 2006
                                • 329

                                #16
                                a czy mozliwe jest w <w silnikach TDI> uzyskanie wiekszej mocy np 170 KM przy zachowaniu np 330 nm ale za to w szerszym zakresie obrotów, czy poprostu mija sie to z celem ( Wiem że im wyższy moment tym auto szybciej osiąga wieksze prędkości, ale chodzi mi o oszczędzenie np. sprzęgła czy innych podzespołow mniej odpornych na dzialajace na nie siły)??
                                OII Golas ale z 1.9 TDI BXE

                                Komentarz

                                • Purchawa
                                  Admin
                                  S_OCP Member
                                  • 2004
                                  • 8007

                                  #17
                                  brutus, wiesz, ze moc jest pochodna momentu obrotowego?
                                  Bez wzrostu jednego nie uzyskasz wzrostu drugiego, chyba ze rozszerzysz obroty uzytkowe silnika, co w dieslu jest srednio mozliwe.
                                  "...Amnezja to łatwo tak zapomnieć co i gdzie i jak
                                  Amnezja to łatwo gdzieś tak swoją chwałę na przód nieść"

                                  STOP ECO-TERRORISM!

                                  Komentarz

                                  • leotdi
                                    Classic
                                    • 2006
                                    • 30

                                    #18
                                    Zamieszczone przez brutus
                                    a czy mozliwe jest w <w silnikach TDI> uzyskanie wiekszej mocy np 170 KM przy zachowaniu np 330 nm ale za to w szerszym zakresie obrotów, czy poprostu mija sie to z celem ( Wiem że im wyższy moment tym auto szybciej osiąga wieksze prędkości, ale chodzi mi o oszczędzenie np. sprzęgła czy innych podzespołow mniej odpornych na dzialajace na nie siły)??
                                    nie, nie mija się z celem. Piszesz o utrzymaniu wysokiej wartości momentu w jak najszerszym zakresie obrotów, czyli o uzyskaniu w efekcie dużej wartości średniej momentu. To dobra droga, którą zamierzam i ja podążyć. Rob555 pisał gdzieś, że VP lubi za to, że się "dobrze kręcą", czyli można osiągać spory zakres obrotów (potwierdzam, mnie się często ostatnio :lol: zdarza kręcić powyżej 5tys.) . To + wysoki średni moment jest dobrym kierunkiem. A jak będzie Ci kiedyś mało, to wystarczy wymiana sprzęgła, korekta softu i podbicie średniej gwarantowane

                                    Jednak, aby taki płaski wykres uzyskać w przypadku VP musisz zainwestować w pompę 11mm, większe wtryski, turbo i FMIC. A to już spore nakłady.
                                    pozdrowienia

                                    leotdi
                                    -----------------------
                                    +180kM ASV by Ali

                                    Komentarz

                                    • mrymek
                                      Classic
                                      • 2007
                                      • 21

                                      #19
                                      nie, nie mija się z celem. Piszesz o utrzymaniu wysokiej wartości momentu w jak najszerszym zakresie obrotów, czyli o uzyskaniu w efekcie dużej wartości średniej momentu. To dobra droga, którą zamierzam i ja podążyć.

                                      Właśnie i o to mi chodziło. Wszystkie zmiany robiłem w CompSporcie, a wyniki, które podałem są zakładane, a jak jest w rzeczywistości okaże się po hamowni. Po kilku dniach jazdy zauważyłem, że ekstra się zbiera od 3000, na piątce bez problemu uzyskuję 4500, ale ja nie lubię takich wysokich obrotów, więc chyba będzie korekta, by ten max był już przy ok 2800. Ale wszystko wyjdzie na hamowni.

                                      Komentarz

                                      • brutus
                                        Rider
                                        • 2006
                                        • 329

                                        #20
                                        Wiem wiem Purchawa,
                                        ja mam PD... tylko widze że sprzęgło w BXE nie poociągnie powyżej 330 NM i zastanawialem się czy podnosząc moc do +/- 170 KM możliwe jest właśnie uzyskanie tego momentu w szerszym zakresie obrotów mrymek, leotdi, <- o to wam chodziło ?? , zamiast zafundowac mega pik momentu który zrobi dwumasie PAPA
                                        OII Golas ale z 1.9 TDI BXE

                                        Komentarz

                                        • mrymek
                                          Classic
                                          • 2007
                                          • 21

                                          #21
                                          Witam. odgrzewam temat. Dziś byłem na hamowni i wyszło 177,6 PS i 332,8 Nm.

                                          Komentarz

                                          • djczas
                                            RS
                                            • 2005
                                            • 9612

                                            #22
                                            mrymek, jakie auto bo według tego co masz w profilu powinno być około 114 koni

                                            Komentarz

                                            • szkoda
                                              RS
                                              S_OCP Member
                                              • 2005
                                              • 22543

                                              #23
                                              fabia
                                              saport techniczny baj DGW
                                              była BKD+DSG '05 120kkm
                                              była BXE '08 190kkm
                                              no i nie ma :-)

                                              Komentarz

                                              • djczas
                                                RS
                                                • 2005
                                                • 9612

                                                #24
                                                szkoda, jak fabia to atd lub asz chyba ze sie coś zmieniło

                                                Komentarz

                                                • mrymek
                                                  Classic
                                                  • 2007
                                                  • 21

                                                  #25
                                                  Fabia 1,9TDI AXR - zmieniony turbo ARL, fimic i program w CompSport. Staram się zamieścić cały wykres, ale nie wiem czy mi się ta sztuka uda

                                                  Komentarz

                                                  Pracuję...