ryhO,
30 koni więcej
Zwiń
X
-
30 koni więcej
Mam pytanko: Czy zauważalna wyraźnie jest różnica 30 koni przy podobnym momencie w identycznych samochodach?
Uzupełnie: kolega ma tylko chipa ok 140koni i moment ok 340, jak miałem chipa samochody były porównywale. Obecnie mam duży fmic i turbinę150. Wczoraj próbowaliśmy się od startu zatrzymanego: 1,2,3 idziemy łeb w łeb, 4 zaczynam go wyprzedzać, 5 wyprzedzam go o ok 3długości samochodu i prędkość max i koniec.
Nie byłem jeszcze na hamowni, ale mam mieć ok 170koni i 340 moment. Stąd moje pytanie, czy powinna być większa różnica.
-
-
lec
odpowiem obrazowo. Jezeli masz stadnine w zagrodzie to czy bedzie tam 2000 czy 1970 koni to nie zauwazysz roznicy. Jesli natomiast masz tylko 100 konikow to jezeli bedzie ich biegac o 30 mniej to bedzie widac ze w tej zagrodze jest ich mniej. Ważna jest tez wielkosc zagrody
Komentarz
-
Sigma_74
uwazą ze na pewno tak, ja tam mam serię, ale widze jak odchodza koledzy co mają wirusa i o jakieś właśnie 30 koni więcej
zmienia sie nie tylko liczba koników, ale rózniez moment obrotowy co tez ma znaczenie dość duzę.
uważam ze jak masz kasę i chęci to rób a nie będziesz żałował.
Komentarz
-
Re: 30 koni więcej
Zamieszczone przez mrymek.....Czy zauważalna wyraźnie jest różnica 30 koni przy podobnym momencie w identycznych samochodach?Była: O1 + B6, Turbo ARL, SMIC by Ali soft virus by Zoltar. Jest www.terracan.pl i Croma JTD
Komentarz
-
-
mi po chipie b. podoba sie to ze mozna go krecic na wyzsze obroty i tak nie puchnie. Przed chipem przy 3.5 tys obr. czulo sie ze auto slabnie, teraz mozna go bez problemu ciagnac do 4 tysiecy i auto jedzie zdecydowanie bardziej dynamicznie. Z dolu nie zauwazylem tak duzej roznicy.pozdrawiam
Markowski
OI AXR 06 185@377
Komentarz
-
-
lec
-
Zamieszczone przez markowskimi po chipie b. podoba sie to ze mozna go krecic na wyzsze obroty i tak nie puchnie. Przed chipem przy 3.5 tys obr. czulo sie ze auto slabnie, teraz mozna go bez problemu ciagnac do 4 tysiecy i auto jedzie zdecydowanie bardziej dynamicznie. Z dolu nie zauwazylem tak duzej roznicy.--------------
Komentarz
-
-
Re: 30 koni więcej
Zamieszczone przez mrymekMam pytanko: Czy zauważalna wyraźnie jest różnica 30 koni przy podobnym momencie w identycznych samochodach?
Większa moc w takim razie brałaby sie tylko z wyższych wartości momentu dostępnego przy wyższych obrotach.
Efekt - auto dłużej "ciągnie" Jeśli różnica wynosi aż 30KM przy aucie klasy Octy to będzie to bardzo odczuwalne. Aczkolwiek myślę, że większość modyfikacji skutkujących tak dużym przyrostem mocy skutkuje również podniesiem wartości momentu max. no chyba, że mowa o modyfikacji wolnossaka benzynowego- poprzez np. wymianę wałka na sportowy :roll:Garret
-----------
Była OI 1.9TDI AXR 144KM/306,9Nm by Ali... jest 1.8 TSI Scout, 217KM/348Nm by Ali :-)
Komentarz
-
-
Uzupełnie: kolega ma tylko chipa ok 140koni i moment ok 340, jak miałem chipa samochody były porównywale. Obecnie mam duży fmic i turbinę150. Wczoraj próbowaliśmy się od startu zatrzymanego: 1,2,3 idziemy łeb w łeb, 4 zaczynam go wyprzedzać, 5 wyprzedzam go o ok 3długości samochodu i prędkość max i koniec.
Nie byłem jeszcze na hamowni, ale mam mieć ok 170koni i 340 moment. Stąd moje pytanie, czy powinna być większa różnica.
Komentarz
-
-
Zamieszczone przez mrymekUzupełnie: kolega ma tylko chipa ok 140koni i moment ok 340, jak miałem chipa samochody były porównywale. Obecnie mam duży fmic i turbinę150. Wczoraj próbowaliśmy się od startu zatrzymanego: 1,2,3 idziemy łeb w łeb, 4 zaczynam go wyprzedzać, 5 wyprzedzam go o ok 3długości samochodu i prędkość max i koniec.
Nie byłem jeszcze na hamowni, ale mam mieć ok 170koni i 340 moment. Stąd moje pytanie, czy powinna być większa różnica.
Ale jeśli masz VP to raczej watpię że masz 170 KM bez zmiany pompy i wtrysków. To co opisałeś też nie wskazuje na powalające osiągi.Była: O1 + B6, Turbo ARL, SMIC by Ali soft virus by Zoltar. Jest www.terracan.pl i Croma JTD
Komentarz
-
-
Zamieszczone przez mrymekUzupełnie: kolega ma tylko chipa ok 140koni i moment ok 340, jak miałem chipa samochody były porównywale. Obecnie mam duży fmic i turbinę150. Wczoraj próbowaliśmy się od startu zatrzymanego: 1,2,3 idziemy łeb w łeb, 4 zaczynam go wyprzedzać, 5 wyprzedzam go o ok 3długości samochodu i prędkość max i koniec.
Nie byłem jeszcze na hamowni, ale mam mieć ok 170koni i 340 moment. Stąd moje pytanie, czy powinna być większa różnica.pozdrawiam
Diagnostyka i tuning
hybrydowe wtryski i turbiny
programy na ulice jak i do sportu
Serwis mechaniczny aut koncernu VAG
www.tune-up.pl
HAMOWNIA PODWOZIOWA - POMIARY MOCY GDANSK
Komentarz
-
-
a czy mozliwe jest w <w silnikach TDI> uzyskanie wiekszej mocy np 170 KM przy zachowaniu np 330 nm ale za to w szerszym zakresie obrotów, czy poprostu mija sie to z celem ( Wiem że im wyższy moment tym auto szybciej osiąga wieksze prędkości, ale chodzi mi o oszczędzenie np. sprzęgła czy innych podzespołow mniej odpornych na dzialajace na nie siły)??OII Golas ale z 1.9 TDI BXE
Komentarz
-
-
brutus, wiesz, ze moc jest pochodna momentu obrotowego?
Bez wzrostu jednego nie uzyskasz wzrostu drugiego, chyba ze rozszerzysz obroty uzytkowe silnika, co w dieslu jest srednio mozliwe."...Amnezja to łatwo tak zapomnieć co i gdzie i jak
Amnezja to łatwo gdzieś tak swoją chwałę na przód nieść"
STOP ECO-TERRORISM!
Komentarz
-
-
Zamieszczone przez brutusa czy mozliwe jest w <w silnikach TDI> uzyskanie wiekszej mocy np 170 KM przy zachowaniu np 330 nm ale za to w szerszym zakresie obrotów, czy poprostu mija sie to z celem ( Wiem że im wyższy moment tym auto szybciej osiąga wieksze prędkości, ale chodzi mi o oszczędzenie np. sprzęgła czy innych podzespołow mniej odpornych na dzialajace na nie siły)??
Jednak, aby taki płaski wykres uzyskać w przypadku VP musisz zainwestować w pompę 11mm, większe wtryski, turbo i FMIC. A to już spore nakłady.pozdrowienia
leotdi
-----------------------
+180kM ASV by Ali
Komentarz
-
-
nie, nie mija się z celem. Piszesz o utrzymaniu wysokiej wartości momentu w jak najszerszym zakresie obrotów, czyli o uzyskaniu w efekcie dużej wartości średniej momentu. To dobra droga, którą zamierzam i ja podążyć.
Właśnie i o to mi chodziło. Wszystkie zmiany robiłem w CompSporcie, a wyniki, które podałem są zakładane, a jak jest w rzeczywistości okaże się po hamowni. Po kilku dniach jazdy zauważyłem, że ekstra się zbiera od 3000, na piątce bez problemu uzyskuję 4500, ale ja nie lubię takich wysokich obrotów, więc chyba będzie korekta, by ten max był już przy ok 2800. Ale wszystko wyjdzie na hamowni.
Komentarz
-
-
Wiem wiem Purchawa,
ja mam PD... tylko widze że sprzęgło w BXE nie poociągnie powyżej 330 NM i zastanawialem się czy podnosząc moc do +/- 170 KM możliwe jest właśnie uzyskanie tego momentu w szerszym zakresie obrotów mrymek, leotdi, <- o to wam chodziło ?? , zamiast zafundowac mega pik momentu który zrobi dwumasie PAPAOII Golas ale z 1.9 TDI BXE
Komentarz
-
Komentarz